Túto myšlienku mám už dávnejšie. Teraz ju oprášim kvôli ťažkým časom v športe. Možno sa jej niekto chytí, najlepšie p. Drobný a p. Citrón 😊. Príklad dám opäť na hokeji a ich reklamnému partnerovi K-Land, ale určite sa to dá aplikovať pri všetkých športoch a reťazcoch. Dôležité je mať dobrú fanúšikovskú základňu.
Princíp spočíva v tom, že vyberieme základné komodity. Teraz ma napadá mlieko, maslo, ryža, múka, dusená šunka, párky, balená voda, toaletný papier… Na týchto produktoch by bola grafika klubu z danej lokality, ktoré by si mohli fanúšikovia klubu kúpiť. Na tieto produkty by bola o niečo navýšená cena. To navýšenie by išlo klubu. V daniach sa moc nevyznám, tak neviem povedať, že keby bolo napríklad mlieko o 5 centov drahšie, že koľko by reálne z tých 5 centov prišlo na účet klubu. Tu ma napadá, že by mohli páni zo zväzu jednať s vládou SR o oslobodení výťažku od daní. Ako podpora športu. Teraz ide všetko. Neviem prečo by mal štát inkasovať za to, že sa niekto rozhodne úmyselne si kúpiť niečo drahšie pre dobrú vec. Cirkev tiež asi nezdaňuje dary. Tiež neviem odhadnúť či sa zvýšia náklady na balenie tovaru z K-produktu na klubový produkt. Možno aj nie.
Spravím teraz príklad navýšenia a príklad spotreby našej domácnosti ako by to mohlo vyzerať.
Navýšenie:
Mlieko 1liter – 5 centov
Maslo 250g – 30 centov
Ryža 1kg – 15 centov
Múka 1kg – 5 centov
Dusená šunka 1kg – 1,2 eura
Párky 1kg – 0.7 eura
Balená voda 1,5 litra – 4 centy
Toaletný papier bal. 10ks – 50 centov
Naša mesačná spotreba cca. 20x mlieka 1liter, 6x maslo 250g, 4x ryža 1kg, 5x múky 1kg, 2x dusená šunka 1kg, 2x párky 1kg, 12x balená voda 1,5 litra, 2x toaletný papier bal. 10ks.
Výsledok 8,93 eura. Naša domácnosť by podporila svoj klub sumou 8,93 eura za mesiac, ak by sa do toho zapojilo v priemerne za mesiac 1000 fanúšikov je to suma 8930 eur a ročne by to bolo 107160 eur. Na naše pomery pekný peniaz.
Osväta by bola na klube a potravinovom reťazci. Myslím si, že by na tom profitoval aj daný reťazec. Tento projekt by bol dlhodobý, a najlepšie keby boli fanúšikovia pravidelne informovaní o sume, možno by boli tou sumou motivovaní.
Predstavme si o akej sume by sme sa bavil v prípade HC Slovan Bratislava pri ich fanúšikovskej základni a siedmich predajniach K-Landu v BA, po jednej v Senci, Malackách a Šamoríne. V prípade HC Košice tri predajne K-Landu, v prípade HK Dukla Trenčín štyri predajne Trenčín, Nové Mesto nad Váhom, Dubnica nad Váhom, Bánovce nad Bebravou, podľa mňa tam všade majú fanúšikov. V prípade HC Banská Bystrica dve predajne plus jedna v Brezne. Michalovce dve predajne K-Landu, plus Humenné a Vranov nad Topľou. Poprad dve predajne. Nitra, Zvolen, Nové Zámky, Liptovský Mikuláš po jednej predajni a Detva momentálne K-Land nemá. Inak v TT máme dva 😉.
Celá debata | RSS tejto debaty